Europa,  Malta

Malta – Mellieha. Gdzie autobus zawiezie i nogi poniosą – zwiedzania dzień 1

Pobudka o 3 rano i wyczekiwany urlop . O 6 rano mieliśmy wylot z Warszawy, tylko 2 godziny 40 minut i byliśmy już na miejscu. Początek lutego a Malta przywitała Nas piękną słoneczną pogodą. Jadąc z lotniska do hotelu, jakoś tak nie zachwycała. Tak sobie pomyślała, że Malta miała być taka mała a My tak długo jedziemy, gdzie te piękne kamienice, wąskie uliczki ….

Do tego w hotelu okazało się, że doba hotelowa rozpoczyna się dopiero o 15-tej, a tu cały dzień przed Nami. Nam udało się, bo dostaliśmy pokój od razu. Hotel ogromny, usytuowany przy samej plaży. Obsługa bardzo miła i pomocna, jedzenie smaczne a najważniejsze przystanek autobusowy przy samym hotelu.

Mellieha – Malta.

Mieszkaliśmy na północy wyspy w miejscowości Mellieha. Do centrum miejscowości mieliśmy kawałek drogi, musieliśmy wdrapać się na samą górę. Mellieha położona jest na wzgórzu, z którego rozciąga się wspaniały widok na zatokę. A nad samym miastem góruje kościół Naszej Pani Zwycięskiej (Sanctuary of Our Lady of Victory ).

Kościół Naszej Pani Zwycięskiej – Mellieha.

Kościół utrzymany jest w stylu maltańskiego baroku, został wzniesiony w XVI w, przez mieszkańców Mellieha. Robi ogromne wrażenie.

Przy samym kościele rozciąga się plac, dookoła którego wznoszą się przepiękne kamienice. Mieliśmy okazję skosztować maltańskich specjałów w knajpce przy samym kościele. Jedzenie bardzo smaczne i niedrogie, wszystko przyrządzane na miejscu.

Kamienice w miejscowości Mellieha.

Cała miejscowość jest bardzo klimatyczna, wąskie uliczki, pięknie, zadbane kamienice z kolorowymi balkonami robią niesamowite wrażenie. Można tu chodzi bez końca, rozkoszując się pięknymi widokami.

Przy kościele znajduje się też mały cmentarz.

Cmentarz w Mellieha.
Cmentarz w Mellieha – Malta.

Obok głównego kościoła parafialnego znajdują się schrony z okresu II wojny światowej. Czynne są od poniedziałku do soboty w godzinach 9.00 – 15.00, ale w okresie zimowym często niestety są nieczynne.

Kaplica Our Lady of Grotto znajduje się po drugiej stronie ulicy, prawie naprzeciwko sanktuarium maryjnego w Mellieha. Droga do kaplicy jest bardzo dobrze oznakowana. Schodzi się do niej po schodach. W środku znajduje się posąg Matki Boskiej .

Według miejscowych podań w 1887 r. grota była miejscem niewyjaśnionych do dzisiaj dziwnych wydarzeń – posąg Marii przez kilka miesięcy ruszał prawą ręką.

* Źródło przewodnika „Malta” Travelbook

Mellieha

Mellieha zachwyca nie tylko pięknymi kamienicami, kościołem, który wydaje się, że strzeże całej miejscowości, ale na północ od miasta znajduje się plaża nad zatoką. Jest to jedna z największych piaszczystych plaż na Malcie. Przy plaży znajduje miejsce do grillowania. Maltańczycy uwielbiają spotykać się w weekend całymi rodzinami przy grillu. Spotkaliśmy całe rodziny ze znajomymi na pikniku w niedzielne popołudnie na półwyspie Marfa, ale to już w oddzielmy wpisie.